2017년 7월 14

Scene 65: 회화표현공부 + L/C TIP + 패턴 (Would you like me to)


be going to : ~ 할 것이다. (= be gonna)

e.g.) 난 뉴욕에 갈 것이다. I'm going to go to NY. (문법적으로 맞지만 어색한 표현) → I'm going to (go 생략) NY.

난 뉴욕에 가고 있는 중이다. I'm going to NY now.

난 집에 갈 것이다. I'm going to go home. → I'm going home.

lunar : 음력의


이것만은 꼭!


comego

come : (상대방이 나에게, 내가 상대방에게) 오다

화자가 청자의 입장에서 이야기를 함.

e.g.) A가 B 쪽으로 가도 되냐고 물었을 때 A: Can I come? (B 입장에서 A가 다가오는 것)

 A가 B언제 여기 올 수 있니? 라고 물어볼 때 B : I can come there at 3:00 PM. (A 입장에서 B가 다가오는 것)

나 거기 들어갈 수 있어? Can I come in?

go : (제 3의 방향으로 갈 때) 가다


Do you think ~ : 너가 보기엔 ~인 것 같니?

Are you think ~ : 너 ~ 생각하고 있니?

make it의 여러가지 관용적인 의미

1. 해내다, 성공하다

2. 약속 시간에 맞추다. e.g.) What time can we make it? 우리 몇 시에 만나?

3. 도착하다, 다다르다

I'm just off to school. 나 막 학교로 출발해.

I'm just off to bed. 나 잘래.


발음 법칙


I thought it was 98 dollars and 50 cents.

I'm off to Carol's.


기초 영어 회화 패턴


Would you like me to : 제가 ~ 해드릴까요?
Would you, would you like와 함께 알아두기
e.g.) Would you pay? (나를 위해) 당신이 지불하실래요?
Would you like to pay? (점원이 손님에게) 지불 하시겠습니까?
Would you like me to pay? (상대방에게 무언가를 해줄때) 제가 지불 해드릴까요?
cf) Can I pay? 내가 지불할 수 있을까?
e.g.) Would you like me to some coffee? 커피 드릴까요?
Would you like me to any samples? 샘플 좀 가져다 드릴까요?
Would you like me to bring some food? 제가 음식 좀 가져갈까요?
Would you like me to take you there? 제가 거기까지 모셔다 드릴까요?
Would you like me to send an application? 제가 추천서 보내드릴까요?
Would you like me to pick you up? 내가 당신 태워주러 갈까요?


+ Recent posts